torsdag 12. juni 2014

Bleiekake

Min aller første bleiekake :)

Min datter venninne fikk ei nusselig lita prinsesse for en uke siden.
Jeg hadde så lyst å prøve å lage bleiekake og endelig bød anledningen seg.
Jeg har brukt 2 pk. med Pampers bleier str. 2 til kaken. 3 av bleiene byttet ut
med rosa kluter med hvite hjerter på en klut i hver etage. rullet hver bleie og
brukt gummistrikk til å holde de sammen. rull fra aluminiumsforlie brukt som
stang i midten, limt fast med glossy lim oppå bunnen, unngå mange lag med papir.
I bunnen har jeg stiv rund kartong, som jeg har limt rosa Tim Holtz distress
kartong oppå, så har jeg brukt cirkel border punchen fra MS og stanset ut 
kakeserviettene med. Brukt MS doily lace border punch til magebåndene,
lagt de over rosa silkepapir, og hatt på rosa bånd med sløyfe rundt.
Har pakket inn bleieposer i candy-bokser stanset ut med punch fra WeR Memory Keepers.
Teksten "Gratulerer" m/u skygge er stanset ut i rosa kartong med dies fra Kabokshttp://kaboks.com/collections/dies.
Teksten Emeli er stanset ut i mini alfabet dies " You`re my cupcake" fra Sizzilits.
dato stanset ut i mini alfabet dies " Banana split" fra QK
Pyntet med smokker, smokkesnor, kluter, blomster, bamse og bleieposer.
Pakket tilslutt kaken inni i rosa silkepapir og cellofan.



















Takk for at du besøker bloggen min og for de koselige kommentarene dere legger igjen.Ha en fortsatt fin torsdag  :)




5 kommentarer:

  1. Utrolig fin <3 og så praktisk gave til nybakte foreldre <3

    SvarSlett
  2. Har du kjøpt "gratulerer" ferdig, eller stansa det ut på maskin?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Guri. Teksten Gratulerer er en ferdig dies fra Kaboks som jeg har stanset ut med maskin. Finnes skygge til denne diesen også :)
      http://kaboks.com/collections/dies

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Hei igjen, leste ikke innlegget ditt ordentlig. Trodde du var blitt bestemor, men det var en venninne av datteren din. Denne bleiekaken er bare såååå flott og delikat. Tenker den ble godt tatt imot ;-)

    SvarSlett